Animace kamery
Postupy 2023
Tvorba videí průchodu kamerou podél zadané animační křivky je důležitá pro prezentaci projektu zákazníkovi a jako funkce byla ve všech předchozích verzích programu NBL Landscape Designer. Postupně se přidávaly další možnosti nastavení i editace nastavení kamery v jednotlivých bodech animační křivky.
Ve verzi 2023 bylo doplněno interaktivní nastavení pohledu z kamery v bodech animační křivky, který výrazně urychluje editaci animační křivky.
Po aktivaci povelu Kamera a zadání animační křivky kamery se v panelu nastavení zobrazí náhled pohledu z kamery během celé animační křivky. Posuvníkem pod náhledem se mění náhled, takže je možné si náhled videa prohlédnout. Výška animační křivky je 1.83 m nad terénem.
Po klepnutí na tlačítko Editovat body se zvýrazní všechny definiční body animační křivky a pro vybraný bod se zobrazí náhled a pod ním tři tlačítka na editaci kamery z náhledu.
Po klepnutí na tlačítko Pohled se aktuální pohled z kamery zobrazí v hlavním pracovním okně místo zobrazení projektu a uživatel může interaktivně měnit pohled pomocí pravého tlačítka myši (změna směru pohledu), stisknutého tlačítka myši (vodorovně posun, svisle změna velikosti). Změna výšky se provádí klávesami + a -.
Pro nastavení dalších parametrů kamery ve vybraném bodě animační křivky je třeba klepnout na široké rozbalovací tlačítko Nastavení pohledu z kamery. Objeví se parametry pro číselné zadání výšky, natočení vodorovně, natočení svisle doba klidu, denní čas, rychlost kamery a provedení přechodu na další bod animační křivky. Při nastavení přechodu na další dob se nastavuje prolínání s možností doplnění textu. Důležitými parametry je plynulé zrychlení po zastavení kamery a plynulé zrychlení při rozjezdu kamery.