Modelování terénu - Podpora NBL 2018 CZ

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Modelování terénu

Přestože program NBL Landscape Designer 2014 CZ obsahoval řadu povelů pro tvorbu terénů, pomocí kterých bylo možné vytvořit rychle a jednoduše libolný požadovaný terén i editovat importovaný digitální model terénu, byl při vývoji nové verze doplněn další povel pro tvorbu terénu. Originální jméno povelu je Height Painter, což je v doslovném překladu 'Výškový natěrač'. Tento přesný překlad byl změněn na Modelování terénu, protože povel umožňuje velice rychlé interaktivní modelování terénu posunem nastavené aktivní plochy modelovacího nástroje myší.
Práce s modelovacím nástrojem je velice jednoduchá. Po nastavení aktivní plochy si uživatel zvolí velikost a tvar modelovacího nástroje, výšku modelování a sklon okraje. Potom si zvolí jednu ze šesti pracovních činností - postupné přidávání výšky, úpravu na nastavenou výšku, tvorbu zvýšeného rovného terénu, tvorbu sníženého rovného terénu, vyhlazení terénu a zdrsnění terénu. Také si může zvolit vymazání poslední modelovací aktivity nebo může zrušit všechny provedené změny terénu v nastavené aktivní ploše.

Praktická ukázka tvorby terénu novým povelem Modelování terénu je v následujícím videu. Při změně terénu se okamžitě nové výšce terénu přizpůsobí rostliny i oplocení. Oplocení se skládá ze dvou parametrických objektů pro tvorbu oplocení. Vlevo je základní oplocení, které přesně kopíruje na spodní hraně tvar terénu. Vpravo je potom plot z panelů, u kterých se při změně terénu mění pouze výška jednotlivých panelů. Model domku na nářadí si zachovává stejnou výšku, protože je pod ním vytvořena kolmá prohlubeň povelem Plocha v terénu.

 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky